
Interessant. Deze campagne van modemerk J. Crew heeft als boodschap dat stijl leeftijdsloos is, terwijl ze tegelijkertijd de leeftijd benadrukken door verschillende stijlen onder te verdelen in items voor mensen die respectievelijk 20, 30, 40 of 50+ zijn.
Er zit wat in. Stijlvolle mensen van 60 dragen vaak andere kleding dan 20-jarigen, die er op hun manier weer heel fashionable uit kunnen zien. Waarom zou je als modemerk dat dan ook niet onderkennen en klanten inspiratie geven voor een stijlvolle look, al naar gelang leeftijd? Voor anderen voelt deze categorisering misschien betuttelend: je bent tenslotte prima in staat om zelf te bepalen wat je op welke leeftijd zou willen dragen! Eerder schreef Fenna op Paradijsvogels Magazine hierover : "Het is een dunne lijn tussen 'er uit alle macht 10 jaar jonger uit willen zien' en 'er moeite voor doen om er gewoon goed uit te zien op je 60ste".
Jenna Lyons (46), het creatieve brein achter deze campagne legt uit: "Stijl is leeftijdsloos. Toen ik 20 was, droeg ik een coltrui met een korte broek. Nu, 20 jaar later, draag ik dit soort dingen nog steeds, maar op een andere manier." Daar slaat ze wellicht zelf de spijker op zijn kop. Veel van de items die J. Crew in de categorie 20 of 30 schaart, zijn nog steeds heel leuk als u 60 bent, maar dan misschien in een andere combinatie. Laat je daarom niet weerhouden om vooral flink buiten de hokjes te (blijven) shoppen!