Stijl op elke leeftijd

24 februari 2015
167

Interessant. Deze campagne van modemerk J. Crew heeft als boodschap dat stijl leeftijdsloos is, terwijl ze tegelijkertijd de leeftijd benadrukken door verschillende stijlen onder te verdelen in items voor mensen die respectievelijk 20, 30, 40 of 50+ zijn.
Er zit wat in. Stijlvolle mensen van 60 dragen vaak andere kleding dan 20-jarigen, die er op hun manier weer heel fashionable uit kunnen zien. Waarom zou je als modemerk dat dan ook niet onderkennen en klanten inspiratie geven voor een stijlvolle look, al naar gelang leeftijd? Voor anderen voelt deze categorisering misschien betuttelend: je bent tenslotte prima in staat om zelf te bepalen wat je op welke leeftijd zou willen dragen! Eerder schreef Fenna op Paradijsvogels Magazine hierover : "Het is een dunne lijn tussen 'er uit alle macht 10 jaar jonger uit willen zien' en 'er moeite voor doen om er gewoon goed uit te zien op je 60ste".
Jenna Lyons (46), het creatieve brein achter deze campagne legt uit: "Stijl is leeftijdsloos. Toen ik 20 was, droeg ik een coltrui met een korte broek. Nu, 20 jaar later, draag ik dit soort dingen nog steeds, maar op een andere manier." Daar slaat ze wellicht zelf de spijker op zijn kop. Veel van de items die J. Crew in de categorie 20 of 30 schaart, zijn nog steeds heel leuk als u 60 bent, maar dan misschien in een andere combinatie. Laat je daarom niet weerhouden om vooral flink buiten de hokjes te (blijven) shoppen!
 
Style at every age, J Crew2

Lees ook:  De stijl van Ans Markus: "Ik stap rustig met een lange avondjurk op de fiets voor een première"

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Ontspanning door meditatie: hoe het werkt en waarom het helpt

Top 3 mooiste tuinen in de wereld

Een modern interieur

Begonia's snoeien en verzorgen

© Paradijsvogels Magazine - 2023
Made with
Web Wings