Pure magie in één van Japan zijn fantastische hotels

17 september 2020
32

"Japan is leuk" - zegt Thierry Teyssier, de goochelaar, hotelier en meesterbrein van 700'000 Heures, een reisconcept dat verder gaat dan gastvrijheid om de energie samen te vatten van wat een verblijf tot iets magisch maakt: "the luxury of the present moment".

700'000 Heures is een concept dat is gebaseerd op het doel "gasten uitnodigen om in het 'nu' te leven en verbonden te zijn met een coöperatieve, authentieke en lokale manier om bestemmingen te ervaren. Met kortstondige ‘hotels’ op unieke locaties - het sterrenbeeld genoemd - worden de huizen deuropeningen naar zorgvuldig doordachte seizoenservaringen.

EEN ERVARING DIE ALLES VERDER GAAT: TIJD, CROWDS EN CONSUMPTIE

Hun nieuwste ster in het sterrenbeeld is een operatie in Japan die pure poëzie is. De huizen bevinden zich in de betoverende prefectuur van Kyoto in de steden Iné, een vissersdorp dat bekend staat om zijn meer dan 200 pittoreske boothuizen, en in de spirituele stad Koyasan - het land van het esoterische boeddhisme en traditioneel het einde van een lange reis langs de Kumano Kodo-pelgrimsroute.

Japan, de bestemming van The Unexpected, de thuisbasis van mysterieuze bergen en bossen en betoverende oude tempels.

 

In elke nieuwe bestemming stelt 700'000 Hours de lokale bevolking in staat om unieke heiligdommen te creëren en bezoekers te verwelkomen in deze droomhuizen die bestaan ​​binnen, niet los van, hun gemeenschap. Om degenen te ondersteunen die in deze prachtige maar afgelegen enclaves leven buiten de schaduw van het traditionele toerisme, heeft 700'000 Hours een non-profit trainingsprogramma opgezet in gastvrijheid en milieubescherming genaamd DAEM, wat 'permanent' betekent in het Perzisch.

Lees ook:  Reykjavik: De mooiste bezienswaardigheden

HEB JE GEPROBEERD DRIJVENDE NOEDELS MET EETSTOKJES TE VANGEN?

De betoverende houten huizen zijn gerestaureerd en tellen met 3 slaapkamers met een interieur dat lokaal vakmanschap uitstraalt - fijn koper en keramiek van lokale ambachtslieden, en washi-papierkunst en binnenmuren van de Japanse washi-kunstenaar Eriko Horiki zijn enkele van de hoofdrolspelers van het ontwerpverhaal van het hotel door de Zee van Japan.

Een all-inclusive ervaring die maaltijden, workshops, excursies en lokale interacties omvat, de wereldburger zal zeker worden ondergedompeld in de Japanse cultuur die leuk en poëtisch is. Gasten kunnen mochi maken, noedels vangen, een authentieke vismarkt bezoeken, verborgen bars in het hart van het dorp vinden - lokale informatie vertelt ons dat de scène zo leuk is en dat het een soort 'spel' is om ze te vinden, of mediteer en maak je eigen zen-miniatuurtuin.

Picknicks op afgelegen boslocaties of aan zee zijn net zo uniek als de pop-up tearoom - een leuke manier om de theeceremonie te ervaren. Gastronomie wordt het hoogtepunt van de ervaring. Het hotel organiseert een chef-residentie om verschillende chef-koks te verwelkomen tijdens hun seizoensopening en de geschiedenis van Japan te delen via hun recepten.

Dan is het tijd om de sublieme landschappen van Japan te ontdekken: de prachtige en intense kust of de imposante bergen. Hier zijn alle bewegingen van nature in overeenstemming met het lokale leven, misschien net zoals het leven eigenlijk altijd zou moeten zijn, langzaam en synchroon met jezelf.

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Afval in de zee, wat doet het met onze planeet?

Leren om te gaan met je faalangst

Met de auto op vakantie, zo doe je dat!

Wat je moet weten over de LGBTQ+ community

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings