Pootjebaden tussen betoverende vissen

14 augustus 2016
14

In Tokyo hebben ze hele bijzondere vijver. Speciaal voor het  Odaiba Minna no YUME-TAIRIKU festival heeft Teamlab een grote zaal gevuld met water tot op enkelhoogte waar de bezoekers kunnen pootjebaden tussen kleurrijke koi karpers. Geen echte, maar karpers van licht. Aan de wanden van de ruimte hangen spiegels, wat bijdraagt aan de magie van de geprojecteerde visvijver.

De projectie is interactief; de vissen reageren op de aanwezigheid van mensen en andere vissen en veranderen hierdoor van snelheid. Zodra een van de karpers ergens tegenaan botst, verandert deze daarnaast in een bloem en springt dan uiteen in fonkelende lichtjes. Het prachtige kunstwerk ziet er hierdoor nooit hetzelfde uit en is een fascinerend schouwspel om naar te kijken - en al helemaal om eens een keer doorheen te lopen.

Bekijk de video van het lichtspektakel hieronder.

teamlab koi karpers (1)

teamlab koi karpers (2)

teamlab koi karpers (3)

teamlab koi karpers (4)

teamlab koi karpers (5)

teamlab koi karpers (6)

teamlab koi karpers (7)

teamlab koi karpers (8)

teamlab koi karpers (9)

teamlab koi karpers (10)

teamlab koi karpers (11)

teamlab koi karpers (12)

teamlab koi karpers (13)

teamlab koi karpers (14)

 

Via: Colossal

Lees ook:  De onderwaterwereld in zwartwit

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Ben jij een avontuurlijke koffiedrinker?

10 weetjes over de Quokka

Ben jij ondernemer? Zó voorkom je een burn-out

Wat is Tai-chi?

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings