Oudere stijliconen in Tokyo dragen lekker waar ze zelf zin in hebben

1 juli 2016
211

Het fotograferen van stijlvolle 50-plussers op straat is inmiddels geen onbekend fenomeen meer. Eerder schreven we al over de Amerikaanse straatfotograaf en blogger Ari Seth Cohen en de Nederlandse Misja Beijers en inmiddels is er nu ook in Tokyo erkenning voor de oudere stijliconen die bewijzen dat ze misschien nog wel hipper zijn dan de jongere generatie. Straatfotografen Masa en Mari (beiden 28 lentes) kijken enorm op naar deze gracieuze voorbijgangers en wijden daarom hun blog L’idéal aan hen.

Met hun blog willen ze het negatieve beeld dat mensen hebben bij ouder worden van de kaart vegen. De eigen, volwassen stijl van de mensen die zij fotograferen en het zelfvertrouwen waarmee zij dit dragen, vinden zij iets om te aspireren. 'Deze mensen hebben een uitstraling die zegt "ik geef niet om trends, dit is wie ik ben",' vertellen de dames op hun blog.

Op hun foto's komen dan ook werkelijk alle modestijlen voorbij die u zich maar kunt bedenken. Van hypermodern tot traditioneel en van wijdvallende broekpakken tot elegante jurkjes en volledige spijkertenues. Alles kan en alles mag, want deze vrouwen dragen waar zij zich goed bij voelen of dat nu 'bij hun leeftijd past' of niet.

Er zijn geen overheersende trends: outfits bestaan uit een combinatie van stip-, streep-, en ruitpatronen, schoeisel varieert van sneakers tot stiletto's en zori's, zowel shawls en hoedjes als grote en kleine sieraden zijn in overvloed aanwezig, en ook alle kleuren zijn toegestaan; zwart, wit, pastel en zelfs beige (hoewel je hier volgens een Amerikaanse kunstenares dood aan kunt gaan 🙂 ).

Lees ook:  Borduurwerk op ijzer

Masa en Mari - Tokyo2 Masa en Mari - Tokyo Masa en Mari - Tokyo1 Masa en Mari - Tokyo5 Masa en Mari - Tokyo4 Masa en Mari - Tokyo3

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Ontspanning door meditatie: hoe het werkt en waarom het helpt

Top 3 mooiste tuinen in de wereld

Een modern interieur

Begonia's snoeien en verzorgen

© Paradijsvogels Magazine - 2023
Made with
Web Wings