Kunstenares maakt prachtige jurken van romans

5 mei 2017
21

Van een afstand lijken de jurken van Carrie Ann Schumacher, een multimedia kunstenares uit Chicago, op normale jurken gemaakt van stof. Deze jurken zijn echter niet gemaakt van stof, maar van papier. Papier uit romans welteverstaan, en dat was een bewuste keuze.

Schumacher: “Vrouwen definiëren zich vooral door kleding, we gebruiken ons uiterlijk om onze ambities te laten zien, om partners aan te trekken en onze sociale status te tonen”. Volgens Schumacher beschrijven romans de eisen die de hedendaagse vrouwencultuur vrouwen oplegt door het gebruik van kleding als sociaal symbool.

Vrouwen worden door modetijdschriften geprogrammeerd om te leven naar een onrealistisch beeld van schoonheid. Romans, waarin relaties altijd perfect lijken, laten evengoed een onrealistisch beeld zien. De realiteit is natuurlijk heel anders, maar volgens Schumacher gaan de onrealistische werelden van mode en romans hand in hand: “er perfect uit zien wordt geadverteerd als een methode om een leven vol liefde te krijgen”. De jurken zien er prachtig uit maar je kunt ze door het materiaalgebruik niet dragen en symboliseren daarmee onrealistische en niet haalbare beelden die de maatschappij over vrouwen heeft gecreëerd.

Het kan haast niet anders dat er in iedere jurk weken, zo niet maanden, werk zit. Elk onderdeel, elk laagje van iedere jurk zit vol met kleine details. Het lijkt alsof er over iedere prop papier en iedere snipper zorgvuldig nagedacht is. Deze jurken zijn zo mooi dat velen zich er op en top vrouw in zouden voelen, maar ze zijn natuurlijk ook mooi om naar te kijken.

Lees ook:  Moeder Natuur schenkt verlaten Chinees dorpje een tweede leven

Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher Carrie Ann Schumacher

Via: Bored Panda en Carrie Ann Schumacher 

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

10 weetjes over de Quokka

Ben jij ondernemer? Zó voorkom je een burn-out

Wat is Tai-chi?

Bereken je numerologie en ontdek je toekomst

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings