
Na de beroemde inval van de blauwe Balenciaga-tas (2.000 USD) op basis van Ikeas 'FRAKTA plastic shopper (0,99 USD), was het gewoon een kwestie van tijd totdat de Zweedse woninginrichtingsgigant zou reageren. IKEA Japan lanceert een kleding- en merchandiselijn van 10 stuks.
EFTERTRÄDA’ is Swedish for ‘successor’. Could our clothing and accessories line succeed in our home furnishing solutions?” - IKEA
De allereerste kleding- en merchandisecollectie, met het officiële IKEA-logo als primair ontwerp, hanteert dezelfde filosofie op gebied van woninginrichting. Eenvoudige, alledaagse interpretaties van kleding en accessoires. Het streepjescodemotief verwijst naar het best verkochte product dat we allemaal kennen en ooit in onze huizen hebben gehad, de BILLY-boekenkast. Deze lijn omvat t-shirts, hoodies, allemaal gemaakt van 100 procent duurzaam katoen, twee waterflessen, een paraplu, twee handdoeken en een draagtas en zal in de toekomst verder worden uitgebreid.