Een fietsend kunstwerk van bloemen door de straten van São Paulo

9 mei 2017
40

Inwoners van São Paulo zullen wellicht raar hebben opgekeken toen er ineens een hele stoet met versierde fietsen voorbij kwam. Dit fleurige fietsende kunstwerk is bedacht door Azuma Makoto waarmee de oprichting van Japan House São Paulo gevierd wordt, een organisatie die in het teken staat van de Japanse cultuur.

Het fietsende kunstwerk, Flower Messenger, bestaat uit 30 versierde fietsen die tot en met 7 mei 2017 van monument naar monument in São Paulo fietsen. De fietsers zelf hebben allemaal een Japanse achtergrond. Onderweg delen ze bloemen uit aan voorbijgangers, wat het meteen ook een interactief kunstwerk maakt.

"Flower Messenger is een onderbreking van São Paulo's drukke stadsleven, met een entertainende en inspirerende boodschap. Net was de stad nog kaal en nu is hij gevuld met bloemen. De bloemen verdwijnen, maar de herinnering blijft," aldus Dantes, programma manager van Japan House São Paulo.

Bij het zien van de foto's kun je je voorstellen dat de opening van het Japan House niet onopgemerkt voorbij is gegaan..

azuma-makoto-flower-messenger-1 azuma-makoto-flower-messenger-3 azuma-makoto-flower-messenger-4 azuma-makoto-flower-messenger-5 azuma-makoto-flower-messenger-6 azuma-makoto-flower-messenger-7 azuma-makoto-flower-messenger-8 azuma-makoto-flower-messenger-9 azuma-makoto-flower-messenger-10 azuma-makoto-flower-messenger-11 azuma-makoto-flower-messenger-12 azuma-makoto-flower-messenger-13

Via: My Modern Met

Lees ook:  Zelf een schilderij maken? Een ideale mogelijkheid!

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Een goed gevoel hebben is het halve werk

Het principe van vrouwen en haarvrij, wat vinden we ervan?

De betekenis van de kleur van je ogen

Creatief met kleding

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings