Dit filmpje laat op prachtige wijze zien dat we allemaal mensen zijn

30 januari 2017
159

In Denemarken maakten ze een filmpje. Over werknemers, en bazen. Over mensen die je vertrouwt en over degenen die je liever vermijdt. Over mensen die altijd al in Denemarken gewoond hebben en mensen die nieuw zijn in het land. Mensen die landelijk wonen, mensen die nog nooit een koe gezien hebben, mensen die geloven, mensen die zelfverzekerd zijn...

Voor dit ervaringsexperiment brachten de makers van het filmpje verschillende groepen mensen in één ruimte. Ze zetten ze in hokjes zodat iedereen bij 'zijn eigen soort' staat. De presentator zegt vervolgens: "Ik ga jullie en paar vragen stellen. Sommige zijn heel persoonlijk, maar ik hoop dat jullie ze naar alle eerlijkheid beantwoorden." Hij begint: 'Wie was vroeger de clown van de klas? Wie heeft er wel eens een UFO gezien? Wie voelt zich eenzaam? Wie heeft wel eens iemand anders gepest? Wie móet er dansen als hij of zijn muziek hoort?' Wie is stiefouder?'

Het effect is veelzeggend.

Het thema is zo oud als de mensheid, maar sinds de recente ontwikkelingen in Amerika en in Nederland nog belangrijker geworden: je hebt vaak meer gemeen met de ander dan je op het eerste gezicht denkt.

Stof tot nadenken...

Lees ook:  Een vloed van waterlicht stroomt over het Museumplein

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Onbezorgd leven met een woonverzekering

Hoe verzorg je je lichaam het beste?

Waarom heb je een leuke, creatieve hobby nodig?

De rustgevende aura kleur blauw

© Paradijsvogels Magazine - 2023
Made with
Web Wings