Lekkerder in je vel gaan zitten met een dieet schema

25 VIEWS
Lekkerder in je vel gaan zitten met een dieet schema

Onze voeding bepaalt voor een groot gedeelte hoe goed we in ons vel zitten. Van gezonde voeding krijgt men meer energie en het verhoogt de levensverwachting alleen maar. Ongezonde voeding kan voor buikpijn zorgen en daarnaast bouw je sneller vet op. Dit zul je uiteindelijk weer eraf moeten trainen om weer lekkerder in je vel te gaan zitten. Het is daarom een goed idee om bij te houden wat je elke dag van de week eet en drinkt, bijvoorbeeld met een dieet schema.

Onze voeding kan ook invloed hebben op onze nachtrust. Natuurlijk wil iedereen ’s ochtends fris en fruitig wakker worden. Dit hangt echter van verschillende factoren af, niet alleen van de voeding. Stress of overlast kunnen hier ook invloed op hebben. Echter kun je het lichaam al meer rust gunnen door 2 uur voor het slapen gaan niks meer te eten. Qua drinken moet je alleen opletten met zuivelproducten en alcoholische dranken. Deze kunnen het verteringsstelsel namelijk flink in de war brengen. Het doel van slaap is namelijk dat het lichaam in rust aan het herstel kan werken. Dit kan echter niet optimaal gebeuren wanneer je nog veel eet of drinkt voor het slapen gaan.

Lees ook:  Waarom iedere dag mediteren goed voor je is

Een dieet schema gaan gebruiken

Een dieet schema kun je zelf samenstellen, maar dit kan ook door een voedingsdeskundige gedaan worden. Het heeft geen zin om voedsel in het dieetschema op te nemen waarvan je weet dat je het niet lekker vindt. Dit zal jou namelijk alleen maar ontmoedigen om het schema ook daadwerkelijk strikt op te volgen. Daarnaast kan een dieetschema gebruikt worden om zowel af te vallen als aan te komen. Het is maar net waar jouw lichaam behoefte aan heeft.

Natuurlijk is het wel van belang dat het eten dat jij lekker vindt, ook gezond is. Anders zul je jezelf ook niet fitter en gezonder gaan voelen. Een schema bestaat meestal uit 5 à 6 maaltijden per dag. Deze kun je dan weer onderverdelen in 3 grote maaltijden en 3 kleinere maaltijden of tussendoortjes. Als je het schema goed volgt, dan zou je binnen één tot twee weken al resultaat moeten zien.

 

Ontvang gratis onze beste artikelen!

Schrijf je in voor de inspiratiemail van Paradijsvogels Magazine

MEER INSPIRATIE

Wat is mindfulness?
Deze groep vrienden bouwde vier boerderijen om samen oud in te worden
Gezonder gaan leven door minder te roken
Yoga Nidra: de bijzondere staat tussen slapen en waken