Deze straatkunst vraagt je om even stil te staan bij wat, waarom en hoe je iets doet

10 februari 2018
84

In New York ‘the city that never sleeps’ krijgen mensen die op de kruising van Houston en Motts street lopen een toepasselijke boodschap mee op weg naar het werk.

Al ben je nog zo gehaast, dan nog kunnen de tien levensgrote ‘How to work better’ geboden op de ruim vijftien meter hoge muur aan het kruispunt je bijna niet ontgaan.

De to-do-lijst herinnert vluchtige passanten eraan hoe belangrijk focus en mindful bezig zijn is om effectief te werken. Zij krijgen hiermee een spiegel voorgehouden die zegt: sta eens wat vaker stil bij wat, waarom en hoe je iets doet.

Thaise inspiratie

De lijst is oorspronkelijk door kunstenaars opgepikt uit een Thaise keramiekfabriek en vormde de inspiratie voor een eerder straatkunstproject in Zurich (1991).

Vijfentwintig jaar later doen The Public Art Fund en curatoren van het New Yorkse Guggenheim museum het nog eens dunnetjes over. De lijst is nog steeds van toepassing en in deze tijden misschien wel relevanter dan ooit. Andria Hickey, curator van The Public Art Fund zegt:

We mogen het idee van anders werken misschien wel omarmen, maar hoe vaak worden we toch opgeslokt door de waan van de dag, een af te ronden taak en het gevoel overal tegelijk te moeten zijn? Ik denk dat velen dat willen veranderen en deze checklist sluit hier goed op aan.

8A603FAD-182E-4217-B53C-CC5B144A3CBC

Foto: Jason Wyche

Lees ook hier hoe je kunt vertragen en je focus kunt behouden, juist als je denkt dat je het daar eigenlijk te druk voor hebt.

Lees ook:  Aaibare straatkunst van mos

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Normandië in Frankrijk bezoeken

Je keuken Feng Shui inrichten

Bonaire: het perfecte toevluchtsoord in de Caraïben

Visum voor Nieuw-Zeeland aanvragen

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings