Kunstenaar maakt 5 jaar elke dag een diorama met miniatuurfiguurtjes

6 juli 2017
54

De Japanse kunstenaar Tatsuya Tanaka maakt met behulp van miniatuurpoppetjes en alledaagse objecten beeltenissen van het leven van alledag. Deze beelden verzamelt hij in een creatieve kalender die je op zijn website kunt volgen.

Tatsuya heeft een interessante kijk op de objecten die wij dagelijks gebruiken. Zo verandert een broccoli in een boom, een handvol aardappels in een woestijn en groene wollen trui in een weiland. Hij zegt hierover:

Dagelijkse gebeurtenissen, gezien vanuit het standpunt van een dwerg, kunnen ons veel leuke gedachten brengen. Ik wilde deze manier van denken uitdrukken aan de hand van foto’s, dus begon ik een miniatuurkalender samen te stellen. De foto’s tonen voornamelijk diorama-achtige figuurtjes die omringd zijn door dagelijkse benodigdheden.

Tatsuya Tanaka 1 Tatsuya Tanaka 2 Tatsuya Tanaka 3 Tatsuya Tanaka 4 Tatsuya Tanaka 5 Tatsuya Tanaka 6 Tatsuya Tanaka 7 Tatsuya Tanaka 8 Tatsuya Tanaka 9 Tatsuya Tanaka 10 Tatsuya Tanaka 11 Tatsuya Tanaka 12 Tatsuya Tanaka 13 Tatsuya Tanaka 14 Tatsuya Tanaka 15 Tatsuya Tanaka 16 Tatsuya Tanaka 17 Tatsuya Tanaka 18 Tatsuya Tanaka 19 Tatsuya Tanaka 20

Wat ook erg leuk is om te zien is hoe patissier Matteo Stucchi toetjes omtovert tot miniatuurkunst. "Hoe een dessert eruit ziet is net zo belangrijk als hoe het smaakt", zegt Matteo. En van deze foto's loopt het water je in de mond.

Lees ook:  Over afscheid: een gewichtige expeditie naar de Noordpool

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Het principe van vrouwen en haarvrij, wat vinden we ervan?

De betekenis van de kleur van je ogen

Creatief met kleding

5 redenen om te mediteren

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings