
In 1930 signeerde Pontiac de eerste Amerikaanse auto met een volledig transparante carrosserie. Met "Ghost Car" speelt de autofabrikant met de mogelijkheden van een nieuw bouwmateriaal: acrylplastic. In 1939 waren bezoekers van de New York Fair verbaasd over deze dramatische en futuristische esthetiek, versterkt door chromen schroeven en bevestigingsmiddelen.
Een paar jaar later werd de "Ghost Car" opnieuw ontworpen door 'Rohm & Haas', die toen der tijd een innovatief materiaal hadden ontwikkeld: plexiglas. Deze toevallige ontdekking, ontstaan tijdens een experiment met gelaagd veiligheidsglas, geeft de zoveelste versie van de "Ghost Car" zijn futuristische uitstraling.
Bron: Fubiz
Over de auteur
Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.