Bijzondere effecten brengen de schilderijen van Edward Hopper tot leven

15 mei 2017
49

50 jaar na het overlijden van de Amerikaanse kunstenaar Edward Hopper (1882-1967) komen zijn realistische schilderijen tot leven. Om zijn sterfdag te herdenken hebben de Britse bedrijven Verve Search en Orbitz hem namelijk een digitaal eerbetoon gegeven. Zij hebben GIFjes laten maken van enkele van zijn bekendste werken. De bewegende beelden dragen bij aan de weemoedige sfeer van de schilderijen waarbij isolement een centraal thema is. 

Van zonsopkomst tot zonsondergang is de vuurtoren op de heuvel verlaten. En bij het huis aan het spoor komt nooit een trein voorbij. In de Amerikaanse café's knipperen de lampen naargeestig, maar gelukkig kan er wel genoten worden van een kop dampende koffie. Toch zijn er ook nieuwe tekenen van leven toegevoegd, zo kijkt de vrouw in het schilderij 'the morning sun' naar een voorbij vliegende vogel en de 'people in the sun' hebben een mooi uitzicht over een landschap met opstijgende luchtballonen.

Hoewel er niets boven het origineel gaat laten deze effecten je toch weer met ander ogen naar de schilderijen en de details kijken.

House by the railroad

edward hopper

Lighthouse hill

edward hopper (1)

New York Movie

edward hopper (2)

Morning sun

edward hopper (3)

Nighthawks

edward hopper (8)

Chop Suey

edward hopper (4)

Automat

edward hopper (6)

Hotel Window

edward hopper (5)

People in the sun

edward hopper (7)

Via Fubiz
Lees ook:  Schalen van doorzichtige bladeren

Over de auteur

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, 28 jaar, en ik ben de initiatiefnemer van Paradijsvogel Magazine. Zaken als Kunst, cultuur, reizen en de natuur hebben mij altijd gefascineerd. Vanuit een passie voor bovenstaande zaken ben ik dan ook Paradijsvogels Magazine begonnen. Naast mijn bezigheid bij dit online tijdschrift houd ik me als directeur en eigenaar van Web Wings BV, samen met een groeiend team van 30+ collega’s, dagelijks bezig met het realiseren van online marketing resultaten voor meer dan 200 verschillende klanten. Hier richten wij ons voornamelijk op duurzame marketing door lange termijn resultaat te halen via zoekmachine optimalisatie. Binnen Paradijsvogel Magazine komt mijn passie voor online marketing, mensen inspireren en mij verder verdiepen in de wereld om ons heen samen. Mijn doel is om vanuit Paradijsvogel Magazine jaarlijks 2 miljoen mensen te kunnen bereiken met interessante verhalen en kennis uit deze prachtige paradijselijke wereld die wij met z’n alle mogen bewandelen.

Recente berichten

Een goed gevoel hebben is het halve werk

Het principe van vrouwen en haarvrij, wat vinden we ervan?

De betekenis van de kleur van je ogen

Creatief met kleding

© Paradijsvogels Magazine - 2022
Made with
Web Wings