
Het modellenwereldje dat voorheen gedomineerd werd door slanke meiden die bij voorkeur zo jong mogelijk waren, begint langzaam maar zeker overgenomen te worden door de oudere generatie. Steeds meer mensen worden op latere leeftijd als model ontdekt en slepen grote campagnes binnen. Net als Philippe Dumas is ook Gillian Mcleod op latere leeftijd een bekend gezicht geworden. Zij werd op 53-jarige leeftijd ontdekt als model en nu prijkt de 60-jarige schone in de nieuwe badmode campagne van H&M.
Ik ben blij met wie ik ben en hier ben ik dan.. aan het poseren voor een badmode campagne!
Gillian was al bekend met de modewereld omdat zij al jaren werkt als styliste voor grote cliënten als Porsche en Coca-Cola. Zij rolde dan ook gemakkelijk in het modellenwereldje toen een model bij een fotoshoot wegliep en zij voor haar moest invallen. Dat vond ze in eerste instantie zenuwslopend, maar inmiddels doet ze het met verve. In haar interview met H&M vertelt ze: “Modellenwerk heeft mijn leven enorm veranderd – ik heb zoveel meer zelfvertrouwen. Ik ben blij met wie ik ben en hier ben ik dan.. aan het poseren voor een badmode campagne!” Bij de foto van haar H&M campagne zet ze op haar instagram: “Ik begin echt te genieten van dit nieuwe onderdeel van mijn leven” met als hashtags '#modellenleven' en '#60ishetnieuwe20'.
Voor Gillian viel de start van haar modellencarrière (op haar 53ste) samen met andere grote veranderingen in haar leven. "Het beste decennium van mijn leven was eigenlijk toen ik 50 was. Ik ben gescheiden en moest door een paar vreselijke periodes heen, maar ik ben er goed uitgekomen. Deze veranderingen waren uiteindelijk een verbetering!"
Gillian is een sprankelende verschijning en we kunnen begrijpen waarom H&M haar als model voor hun campagne gekozen heeft. Zie hieronder nog wat meer van haar modellenfoto's.